View Full Version : Is there anyone who knows that Stand inside your love video is actually...


ernstdaydreamer
06-23-2003, 06:21 PM
Solomea opera in their interpretation. The fat guy - Hirod ,Pretty girl - Solomea, The band - the machines of god,
Billy is playing two roles simultaneously 1st -glass from the machines of god ,2nd role - a person hopelessly in love with Solomea (i don't remember who he was) .And at the end they both should die according to Oscar Wilde (the author of opera).

Reyngel
06-23-2003, 06:25 PM
No, it's actually a video based on Shrek, fool. Ugly ass person falls in love with a hot chick, and there's some mean king up in their shit, and there's even dancing and singing. :eek:

ernstdaydreamer
06-23-2003, 06:31 PM
Originally posted by Reyngel
No, it's actually a video based on Shrek, fool. Ugly ass person falls in love with a hot chick, and there's some mean king up in their shit, and there's even dancing and singing. :eek:

Stop spilling your shit on the board ,
There are people who know nothing about it .

In-Valid
06-23-2003, 06:35 PM
Originally posted by ernstdaydreamer
Solomea opera in their interpretation. The fat guy - Hirod ,Pretty girl - Solomea, The band - the machines of god,
Billy is playing two roles simultaneously 1st -glass from the machines of god ,2nd role - a person hopelessly in love with Solomea (i don't remember who he was) .And at the end they both should die according to Oscar Wilde (the author of opera).

in a similar vein, tonight tonight was based on a 1902 French silent film "Trip to the Moon (Dans de la Lune)". If you ever see this film you can seee the tonight, tonight video has carbon copy costume designs, etc.

and there's a shot in the Thirty-Three video where Billy is in black & he's peering outside a twisted window which looks like an ode to the set design of the 1923 classic german silent film The Cabinet of Dr. Caligari (das kabinett des Dr. Caligari)

Perhaps Billy has some interest in silent films ? I have no idea if Gish was taken from the famous silent screen film actress, Lillian Gish but I wouldn't be surprised.

twilightfadez
06-23-2003, 06:37 PM
yep that's where Gish came from

ernstdaydreamer
06-23-2003, 06:39 PM
Originally posted by twilightfadez
yep that's where Gish came from


hi ,have you recieved my reply?

twilightfadez
06-23-2003, 06:40 PM
Originally posted by ernstdaydreamer



hi ,have you recieved my reply?

yes, i have to write back.....when i get a chance i will

ernstdaydreamer
06-23-2003, 06:41 PM
http://www.cmgww.com/stars/gish/images/photos/gisl014.jpg

Thats her picture

Mason R Butler
06-23-2003, 08:35 PM
http://www.education-world.com/a_lesson/images/lp_ancienthistory_180.gif
hi guys! (http://www.spfc.org/band/faq.html)

MstrGhost
06-23-2003, 10:09 PM
http://groups.google.pt/groups?q=siyl+video+group:alt.music.smash-pumpkins.*&hl=pt-PT&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&group=alt.music.smash-pumpkins.*&selm=38B02ECE.9C514652%40earthlink.net&rnum=2

thanks for reminding, most people know that story, the above post has like more than 3 years. Why being rude on the shrek story? I found it fun, and :erm new

Reyngel
06-24-2003, 12:31 AM
Originally posted by MstrGhost
http://groups.google.pt/groups?q=siyl+video+group:alt.music.smash-pumpkins.*&hl=pt-PT&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&group=alt.music.smash-pumpkins.*&selm=38B02ECE.9C514652%40earthlink.net&rnum=2

thanks for reminding, most people know that story, the above post has like more than 3 years. Why being rude on the shrek story? I found it fun, and :erm new

Ugh. I wasn't trying to be rude. I was just making a joke. I guess it didn't come through, though. No hard feelings. :)

MstrGhost
06-24-2003, 01:22 AM
Originally posted by Reyngel


Ugh. I wasn't trying to be rude. I was just making a joke. I guess it didn't come through, though. No hard feelings. :)

:rofl:

I wasn't talking to you!

Reyngel
06-24-2003, 03:52 AM
Originally posted by MstrGhost


:rofl:

I wasn't talking to you!

Heh, oh. I thought you meant, well, whatever then. Heh.

Thoughtless
06-24-2003, 04:00 AM
Originally posted by Reyngel
No, it's actually a video based on Shrek, fool. Ugly ass person falls in love with a hot chick, and there's some mean king up in their shit, and there's even dancing and singing. :eek:

:rofl:

Desi
06-25-2003, 08:44 AM
LOL WOW! THX FOR SOLVING THE NON-MASHEENA MISTEREES. OMG WATE- BILLY I S BOLLED? WHEN DID HE SHAVE HIS HARE?

Woody
06-26-2003, 12:28 PM
Originally posted by Desi
WHEN DID HE SHAVE HIS HARE?

Shortly after the tortoise pissed on its face.